IronMan 2014

 
 Här i Kalmar har vi äran att få ha IronMan.
En fantastisk tävling som är otroligt kul att följa.
Hela stan sprakar & vibrerar. Runt 2000 deltagare i år från hela världen.
 
 
 
 
 
De simmar 3,8 km i havet, cyklar 180,2 km, springer 42,2 km.
 
Förra året var jag med som funktionär vilket var jätteroligt.
Detta året är jag bara med som hejjande deltagare.
 
Finns flera jag följer lite extra, bl a  Lina som gjorde sin fjärde Ironman här i Kalmar.
Slog rekord med fantastiska 11:27:00.
  
Har även en klasskompis Viktoria Johnsson som har gjort massor av tävlingar.
Kom in som 25:e tjej på 10.40 och "vann" en (av 50) biljett till Hawaii.
 
Jag har svårt att förstå hur man kan klara av detta. Är ju en livsstil med bara träning.
Och visst, jag tränar också som "livsstil" men det är skillnad på "träning och träning" ;).
 
Jag är så fascinerad av dessa fantastiska människor !
  
 
 Jag och döttrarna åkte in till simstarten som var kl 06.55.
 
 
 
 
 En fin solig dag och havet ser ut att spraka av alla simmare
 
 
 Lina med ett leende som alltid, på lätta ben ser det ut som.
 
 
Mycket folk som kommer och tittar - en härlig stämning
 
 
 Första kvinnan i mål på 8.56:50 Leanda Cave från Wales
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Så imponerande vad de presterar.
Kram

Svar: Visst är det. Inte nog med tävlingsdagen utan vad de gjort hela året (åren) !!Man har nog svårt att förstå hur mycket träning som ligger bakom.
:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-08-17 @ 20:37:39
URL: http://livslraft1.blogspot.se
Postat av: Lina

Tack för supporten, guld värt!Kommer tillbaka 2015 :)Är det okey att jag kopierar bilden som är på mig? Skriver såklart att du har fotat! :) Så himla kul med bra bilder från dagen! :)




Svar: Såklart Lina du får kopiera! Ser fram emot nästa år ..Är en av årets höjdpunkter!
:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-08-17 @ 22:08:50
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0