Banana bread

 
 
 
Jag har inte förut varit så förtjust i varm banan, tycker det är så sött nästan kvalmigt när den blir varm.
Min mamma bakar ofta banankaka som våra barn älskar men jag har inte gillat den så värst.
 
Men såg ett recept hos Tasty Health som jag testade och det blev jättegott ..
påminner om banankakan mamma gör fast inte lika söt, sen gillar jag när det är nötter i. 
 
Susanna (Tasty Health) har massor med hälsosamma godsaker
på sin hemsida så kolla in om ni inte gjort det innan.
 
 
Banana bread 
0,75 dl  mandelmjöl
0,75 dl  kokosmjöl
0,5 dl  Whey complete vanilj (eller mer mandelmjöl eller havremjöl dvs malda havregryn)
2  mogna bananer, ca 180 g
65 g kvarg
0,5 dl naturell yoghurt
2 äggvitor
2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
15 g valnötter (gott även med hasselnötter eller mandel)
 
 
 Sätt ugnen på 175°.
 
Mixa alla ingredienser utom valnötterna med en stavmixer. 
 
Smörj en brödform med kokosolja eller naturell olja och strö mandelmjöl eller kokosmjöl i formen.
 
Häll smeten i formen, strö över valnötterna och grädda i mitten av ugnen i ca 45 minuter. 
 
Låt svalna innan den skivas.
 
Går bra att frysa, jag fryser i skivor så det blir lätt att plocka fram.
Tänk på att styckfrysa dem så de inte fastnar i varandra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Låter jättegott! Det här måste jag testa! Sparar receptet! :)
Kram kram
//Lana

2014-06-07 @ 09:29:08
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Alex

va gott det ser ut! Ska prova baka det ngn gång :)
Fin blog,skulle vara supersnällt om du kollade in min :)

2014-06-08 @ 13:14:52
URL: http://xalexjansson.blogg.se
Postat av: Karro

Låter underbart gott, äter man med smör på el naturell


Svar: Jag äter dem som en mjuk kaka utan smör. Gott snabbt mellis innan träning ex.:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-06-08 @ 21:05:56
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0