Bananglass med kolasmak

 
 
 
Enklaste och den godaste glassen gör man så lätt själv.
Just banan är så smidigt att alltid ha fryst, lägger alltid in när de börjar bli lite för mogna här hemma.
Skivar dem först och lägger i en påse som jag fyller på.
 
Smaksättningen går att variera, jag gillar chokad så ofta har jag kakao i, ibland nötsmör i alla varianter.
Gott är att toppa med varm bärsås, hallon, blåbär eller jordgubbar som fått koka ihop en stund.
 
Har gjort flera olika varianger, här är en med choklad, hallon & pekannötter, se länken.
 
 
På tjejmiddagen sist gjorde jag med lite smak av kola.
Macapulver ger inte bara kolasmaken utan gör glassen extra hälsosam. 
Det är även gott med mesquitepulver i.
 
 
 
Bananglass med kolasmak
4 port
 
4 bananer frysta i skivor
1 mogen avokado
1 dl kokosgrädde (det tjocka i kokosmjölken)
3 msk macapulver
 
 
Bara att mixa, jag tycker det är lättast med en handmixer.
 
Jag toppade här glassen med en fruktsallad gjord av:
vattenmelon, nätmelon, jordgubbar, papaya, kiwi, persika & mango.
 & chokladdoppade jordgubbar som ju är så gott !!! 
 
 
Tyvärr glömde jag fota "ordentligt" så det blev inga fina bilder.
 
 
 
 
Perfekt dessert nu på sommaren eller som ett gott mellis!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0