Somrig ljummen sallad med kyckling, halloumi & jordgubbar

 
Blev en väldigt snabb lunch häromdagen.
Jag hade färdigstekta kycklingfiléer i frysen som jag tog fram.
Brukar alltid ha några färdigstekta fileér, gör ofta "storkok" på det
- perfekt när man inte har så mycket tid eller fantasi.
 
Döttrarna ville ha sallad i värmen och jag håller med om att kall mat är godast då.
 
Jag tärnade en halloumiost & ett paket bacon som jag stekte lite knaprigt.
 
Bottnade ett salladsfat med sallad, (ruccola från trädgårdslandet - växer så det knakar :)
 tomat, gurka, paprika och några strimlade soltorkade tomater.
 
Lade sen tärnad stekt kyckling över tillsammans med den stekta halloumin & baconet.
Toppade med de goda svenska jordgubbarna från grannbonden & ringlade lite balsamico över!
Blir så gott med jordgubbar i sallad - lika med vattenmelon eller annan melon.
 
Gjorde den goda och enkla Ceasardressingen till som är favorit här hemma.
 
 
Så enkelt & SÅ gott!!!
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh va gott! Tack för tipset, nu vet jag vad jag skall äta till lunch :D

2014-06-09 @ 06:59:03
URL: http://photohugs.se
Postat av: Sonja

MUMS! :)
Jag älskar sallad såhär års och halloumi är toppenbäst!! <3
Ha en underbar vecka!
kram S

2014-06-09 @ 21:52:49
URL: http://www.lovefulliving.blogspot.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0