Styrketräning på gym

Nu har döttrarna fått med mig på "gym-styrketräning" två gånger.
Och vad roligt det är !!!
 
Har ju egentligen inte kört ren styrka innan med ex. skivstänger.
Lite smått bara på mitt förra gym, var ett ganska litet gym så det blev mest med hantlar 
men här där jag går nu är ju utbudet så enormt mycket större både på lösa vikter och maskiner.
 
Döttrarna som tränat på gymmet ett tag har visat mig en hel 
del och gett mig massor med roliga tips på övningar.
 
Det är fantastiskt kul!!
 
Nu dessa två gånger har jag mest tragglat på marklyft.
Känner mig lite feg men vågade ändå lägga på lite vikt igår.
 
5 set där de två sista var 6 reps á 60 kg.
En bra början för mig, övar fortfarande på tekniken noga.
 
Fast jag får hemskt ont i händerna, har nästan såriga valkar efter lyften.
Det får jag när jag kört mycket med Kettlebells med, har så känslig hud i händerna.
 
Vet inte vad jag ska göra åt det? Mixat grepp ska jag testa nästa gång.
Har hört att man helst ska undvika handskar, tror för att man får sämre grepp ..
någon som vet något om det eller har andra tips för att undvika såriga valkar !??
Tror att jag även kan vara svag i händerna så greppen inte blir så bra!?
 
 
 
Här är en grym kille om lyfter tungt, marklyft på 365 kg!!!
Erik Gunhamn som är från min hemstad Kalmar.
 
Så 300 kg till så .. ;)
 
 
 
Döttrarna är nu 17 & 19 och vi har så kul ihop. Visst tjafsar vi lite men det är ju av kärlek.
Förra veckan var vi på bio och såg "The other woman" som vi alla gillade.
Och det är så roligt att vi även har träningsintresse ihop.
Samvetet för att man ofta tränar blir lite mindre nu ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0