När är det dags för PT

 
 
 
Att skaffa PT (personlig tränare) kostar ju en del. Jag har dragit ut på det i flera år för jag har verkligen varit sugen. Men som förhandspappret i min träningspärm på bild ovan "säger" det är en investering!
 
Jag har ju egentligen inte haft problem med motivering, för tränar gör jag. Behöver egentligen bara bestämma mig och eftersom det inte är något problem blir det gjort. Jag gillar ju verkligen att träna.
 
Sen har jag ibland känt lite att jag fastnat i "samma-samma". Inte att det blir samma pass utan mer samma rutin. Jag är väldigt mångfaciterad i min träning, gillar ju så mycket olika saker så variation är inget problem.
 
Det som fick mig att bestämma mig mer var min kropp. Att den blivit skörare och att mina gamla skador inte ger med sig. Har bl a haft en axelskada i muskelfästet axel/bröst i många år som blossar upp hela tiden.
Mina benhinnor bråkar ju med ibland. Har prövat att vila länge men tålamodet tryter.
 
Att jag känner mig "skörare" och mer osäker kan bero på att jag styrketränar mer och mer, gillar köra tungt och då är tekniken så oerhört viktig. Har ju tränat mycket och vet en del men när det gäller den riktiga tekniken känner jag att jag brister. Blir lite osäker på mig själv. Har känt i flera år på yogapassen att jag är lite "sned" i kroppen, att man är olika stark på olika sidor det vet jag men hur man bygger upp sig "lika" det är svårare.
 
En PT kostar en del men det ger så väldigt mycket tycker jag. Är säkert väldigt olika på olika PT!?
Min PT jobbar som så att man får ett program som ska köras upp till ca 16 ggr innan det byts ut.
Alltså i snitt ca en månad/program. På den tiden hinner man bli medveten om teknik, öka i volym, smidighet mm.
 
Första lektionen blev jag "screeningtestad", han igenom min kropp, kollade vilka brister och fördelar jag har.
Synade verkligen hela kroppens anatomi, kollade min teknik, smidighet, balans. 
Sen görs programmen utefter ev skador och hur man förebygger fler skador och bygger upp kroppen .
Så passen blir verkligen personliga !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Visst är det en fantastisk investering till sig själv. Här blir det förhoppningsvis 10 nya gånger om det visar sig att jag är frisk.
Kram

2014-11-09 @ 13:26:58
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Karro

Visst är det en fantastisk investering till sig själv. Här blir det förhoppningsvis 10 nya gånger om det visar sig att jag är frisk.
Kram

Svar: Åhh vännen! Det kommer säkert bli 10 nya tillfällen!! Håller mina tummar för det ..Kram <3
mariasfavoriter.blogg.se

2014-11-09 @ 13:27:07
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: anna

Jag tror helt klart det är investerade pengar.
Kul att läsa att du gillar det =)
Kram ifrån Anna(gamla overenskommelsen.blogg.se)

2014-11-10 @ 07:56:26
URL: http://blogg.coachingbyanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0