Enkel och god fiskgratäng med smak av chili & bacon

 
 
 
Antingen var jag väldigt hungrig igår eller så var detta extra gott för jag bokstavligen skrapade ur formen.
 
Och hur lätt var det inte att göra .. 
 
(Tyvärr är jag lite ur "bloggtänk" nu så jag missade ta lite bättre bilder.
Därför blir det bara något foto från mobilen från lunchen från resterna idag.)
 
Jag hade 
(4-5 port)
 
600 gr torskfilé
½ dl hackad dill
3 dl creme fraiche
1 dl grädde
4 msk chilisås
1 tsk sambal oelek
½ pressad citron
salt, vitpeppar
1 paket stekt bacon som hackats
12 halverade körsbärstomater
 
Sät ugnen på 200°.
 
Lägg fisken i botten på en ugnsform.
Strö över dill och lite salt.
 
Lägg tomathalvorna över fisken.
Vispa ihop creme fraiche, grädde, chilisås, sambal, citron, salt & peppar och häll över.
Toppa sist med baconen.
 
Gratinera i ugn ca 20 minuter.
 
 
Jag serverade kokt sparris, broccoli, blomkål & morötter till.
 
 
 Perfekt rätt som matlåda
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Terese

Mmmm så gott! Köpte torsk igår så det får bli detta till imorgon kväll. :)

Svar: Kul ! Hoppas det blev bra! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-09-25 @ 11:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0