SÅ mycket jag vill göra men så LITE tid ..

 
 
 
Har märkt att ju äldre jag blir desto mer saker är det jag vill göra.
Är nog lite skraj att liksom bli "nöjd" och stanna av ..
Finns ju så mycket roligt därute och man vill ju inte missa någonting.
 
Typ som om man har en "to-do-lista" man ska bocka av. Känner ni så ibland?
 
Kanske är en ålderskris ??  ;)
 
Hade en liten diskussion för ett tag sen med vänner som inte alls känner så här.
Utan är ganska nöjda med att "bara vara" ..  känner inga krav eller större mål.
 De frågade mig om jag verkligen känner mig mer nöjd efter en "bock".
Och ärligt tycker jag att jag är det ..  men samtidigt kan jag avundas deras nöjdhet.
 
 
Det är tyvärr många i min närhet som drabbats av tråkigheter den sista tiden.
Sjukdomar och förluster. Saker som gör en påmind om livets skörhet.
Saker som gör att jag verkligen vill leva livet fullt ut, göra det jag 
verkligen vill göra och inte skjuta på saker - man vet ju inte sitt öde.
 
Tror att påmminelsen om livet gör att jag vill hinna ännu mer.
Det är bara så synd att jag ibland missar nuet, fast jag försöker fånga ögonblicken.
Att bara vara och att verkligen njuta av det. Inte tänka imorgon eller nästa dag.
Den gamla klyschan "Carpe Diem" är egentligen något att eftersträva.
 
Just detta med tiden blir ofta som en tävling för mig.
Timmarna under dagen är alldeles för få kan jag tycka.
Jag vill hinna så mycket så jag stressar mig själv på gränsen till ohälsosamt.
Har tänkt mycket på det den sista tiden. Min familj är på mig hela tiden.
Och det stressar mig tyvärr ännu mer ..
 
 Måste bli en ändring på detta nu!
Har ni bra tips på att "stressa ner" !??
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Uff så jobbigt. Men försköt ta vara på varje dag man har och se det positiva här och nu. Precis som det står på bilden. Kram!

2014-09-17 @ 09:00:15
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Eva Gyllin

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har blivit tvungen att prioritera olika saker olika perioder i livet eftersom man inte kan göra allt samtidigt, tyvärr. Mitt mål just nu är att hålla mig frisk och i god form, vilket då innebär att äta bra, bevara lugn och vila när kroppen verkar vara i behov av det. Det är svårt och tråkigt att inte hinna med allt man skulle vilja men jag är övertygad om att stress kan göra att man blir sjuk.
Sköt om dig och var rädd om dig för det är bäst för både dig och andra.
Kram

2014-09-20 @ 09:00:15
Postat av: Anna

Tack :) Det var så kul att träffa henne :)

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är svårt att hitta balansen tycker jag. Ännu jobbigare när andra är på en för detta oxå :( sänder kramar till dig <3

2014-09-23 @ 09:14:57
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Anna

Tack :) Det var så kul att träffa henne :)

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är svårt att hitta balansen tycker jag. Ännu jobbigare när andra är på en för detta oxå :( sänder kramar till dig <3

2014-09-23 @ 09:14:59
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0