Ugnsbakad aubergine med färstopping

 
Snabbmat av rester ...
 
 
 
 
Hade tacorärs kvar sen igår och det fick bli en god snabblunch här.
 
Jag satte ugnen på 200°.
 
Skivade sen en aubergine (ca 2 portioner)  längsmed i ca 1,5 cm tjocka skivor.
Saltade skivorna lite lätt och lät det vätska ur någon minut, torka av med papper.
 
Lade dem på bakplåtspappersklädd plåt och lät dem stå i ugnen ca 8-10 min.
Sen toppade jag med färdigstekt köttfärs, denna gången tacofärs.
Men det går lika bra med  ex. vanlig köttfärsås eller liknande.
 
Toppade är med lite ost och skivade körsbärstomater. Lite krydda ex oregano/basilika.
 
In i ugnen igen ca 10 minuter. Serverade med en fräsch sallad.
 
 
Gott, lätt och smidigt. Perfekt restmat en lördagslunch!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Aubergine är verkligen en god grönsak man kan göra mycket med!

2014-09-23 @ 08:46:54
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Karro

Haha jag läste lite för snabbt och tyckte att det stod, ugnsbakad aubergine med förstoppning.....
Det ser fantastiskt gott ut.
Kram

Svar: Ha ha .. tur du läste om sen ... ;)Aubergine är nog en av mina favoritgrönsaker, använder det ofta.
:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-09-24 @ 10:17:11
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0