Nötsmör i massor

 
 
 
Jag föredrar egentligen att göra eget nötsmör. Det är det allra godaste tycker jag, särskilt när det är precis nygjort, sådär lite ljummet ..  
 
Men ibland är man bekväm. Och jag hittade en rabattkod, (hos bästa hos Fanny) hos myprotein.se som jag utnyttjade och klickade hem 3 kg, 1 kg vardera av cashewsmör, mandelsmör & jordnötsmör.
Jag tog den krispiga varianten och den var verkligen jättegod!
 
Det är mycket men som tur är håller de länge. Gott att blanda i nötbollar, i gröt, en sked i smoothien eller som jag just nu har dille på de tunna riskakorna från Friggs (den med Chia/havssalt är bäst tycker jag). Ett perfekt mellanmål innan träning eller bara när man är sugen på något extra.
 
Jag tar gärna emot fler tips om ni har !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Spännande ! jag är så sugen på att testa att göra egna nötbollar ! En kompis bjöd på det förra helgen och de var sååå goda !

Svar: Gör det!! Det är så gott, lätt att göra och faktiskt ett hälsosamt godis!=P
mariasfavoriter.blogg.se

2015-01-24 @ 08:09:34
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Katarina

Åh, så gott! Dadlar och nötsmör är så goda ihop. Jag brukar också använda nötsmör i chiapudding, gärna tillsammans med kakao.
Här har jag t.ex. använt jordnötssmör i en maträtt: http://hovkonditorn.blogspot.sg/2014/11/tofu-veggie-peanut-butter-sauce.html

Ha en fin dag!

Svar: Gillar all slags nötsmör, som det är eller i mat/bak. Tack för all inspiration! Älskar dina recept!:)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-01-24 @ 09:32:31
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0