Salt tandkräm

 
 
Jag har länge haft känsliga tandhalsar med ilningar. Kan emellanåt vara jättejobbigt.
Läste någonstans att flour inte gör saken bättre och har använt mig av flourfri tandkräm.
 
Nu sist köpte jag salttandkräm. Flourfri och ekologisk. Två varianter, en Urtekram och en från Dr. Hauschka.
Faktiskt så tycker jag detta ha hjälpt. Kan dock inte säga att de smakar så gott. D. Hauschka var direkt vedervärdig i början men man vänjer sig och munnen känns väldigt fräsch efteråt.
 
Har ni prövat!?  
 
Flour är ju inte så hälsosamt över huvudtaget. Är ju egentligen ett nervgift som i stora mängder är väldigt farligt. Den lilla mängden man får i sig av flourtandkräm tror jag kanske inte är något att oroa sig men jag är inte så påläst att jag vill uttala mig om det.
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0