Att lära sig leva - utan stress

 
Jag har under en längre tid känt mig orolig och väldigt stressad. Sådär så det inte är hälsosamt.
Jag fick boken "Lär dig leva" av mannen och den fick mig vakna ordentligt. Nästan så man blev lite skrämd ...
Just att jag ofta tänker mer på andra än på mig själv. Min inre oro över andra tar ibland över.  Och jag blir så påmind när jag läser boken av att jag sällan är "här & nu". Är så väldigt ofta någon annanstans i tankarna.  
Verkligen I N T E  B R A !! 
 
Jag är nu otroligt känslig för stress, får hjärtklappning & kan ibland inte tänka klart. Har ibland blivit yr och haft synrubbningar. Väldigt läskiga symtom som jag försöker lyssna på.
 
Behöver verkligen lära mig leva "här & nu". Att vara närvarande! På riktigt! Det är ofta så lätt att säga & tänka, men göra ...   inte lika lätt just nu.
 
SÅ just nu försöker jag bl a meditera en del - fast det är svårt, tankarna är lite "all over the place" ...
 
Jag går bl a  en kurs hos min fd yogalärare "Andning från grunden". Att bli medveten om andningen som i sin tur påverkar hälsan, stress mm. Ett bra verktyg för att leva i nuet. 
 
 
 
 
 Boken är väldigt lättläst och blev för mig ett uppvaknande. Kan verkligen rekommendera den.
 
 

Kommentarer
Postat av: ISA

Behöver denna bok i min ägo!! :O

Svar: Ja den borde nog många läsa! Bra att bli påmind om att lugna ner sig lite .. Vår hälsa är så viktig! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-04 @ 17:07:31
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0