Att unna sig tid

Jag lever lite efter klockan. Har nästan alltid koll hur mycket tid saker ska ta. Antar att det är en anledning till min stressiga tillvaro just nu. Blir dessutom även stressad när jag inte har koll på tiden.
 
Blev därför så förvånad i söndags när jag verkligen inte hade koll och njöt!
 
Började fm med ett träningspass med min svägerska på gymmet. Vi tränade hårt en timme. Det var väldigt folktomt så det var så skönt. Duschade sen på gymmet vilket jag inte så ofta gör (känns mer tidseffektivt att göra det hemma). Gjorde hårinpackning, satt i bastun och tog det så lugnt. Satt t o m 15 minuter i massagesstolen innan jag lämnade gymmet. Åkte till ett köpcenter, uträttade lite ärenden och gick och strosade där en stund helt utan mål.
 
Kände sen när jag åkte hem att detta var ju HUR SKÖNT SOM HELST! Hade inte kollat in klockan och hade ingen tid att passa.
 
Detta ska jag försöka göra någon dag i veckan. Helt släppa tiden och bara vara.
Jag kan ofta "bara vara" hemma, sitta med en bok eller film. Men gör det sällan utanför hemmet.
 
 
 
Lite av min livstanke ..  förutom en dag i veckan nu då!  ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så skönt det låter! Det är verkligen de bästa dagarna när man bara kan koppla av och njuta av det man håller på med :)

Svar: Visst är det. Tyvärr jag jag ganska dålig på det. Men då kan man ju bara blir bättre .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2015-11-22 @ 21:43:58
URL: http://sandydowns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0