Välta däck

 
 
 
 
 
 
 
Nu i helgen fick jag till två bra träningspass.
 
I lördags var tanken intervaller av något slag. Var lite sugen på trappintervaller. Men visste inte direkt om det fanns så mycket bra trappor här i byn där vi bor. Mannen menade att vid vår idrottplats fanns en del trappor så jag sprang dit. Men det pågick fullt med fotbollsträning där så jag hade inte lust att springa med dem. Sprang lite intervaller runt byn istället med flera "stopp". Hittade några högre backar jag sprang upp & ner för flertalet gånger, även några bänkar jag gjorde step-up på & även en något längre trappa jag kunde använda mig av. Sista stoppen blev en lekplats som ju är toppen att använda sig av. Gungorna gjorde jag bulgariska utfall på & plankor. Några armhävningar & tricepshävningar på bänkarna innan jag sprang hem.
 
 
 
I går skulle vi städa trädgården och ta in trädgårdsmöbler & dyl. Såg mitt däck ligga där så fint i solen och blev sugen på ett däck-pass. Satte ett mål på 100 vältningar. Tog 15 styck i taget sen lite kort vila & lite plankövningar innan jag fortsatte. Kände av min ena handled som jag vred till lite redan vid tredje vältningen men det gick över efter ett tag. Sen började känns igen efter 50 vältningar. Vilade någon minut och körde lite till. Slutade på 75 st, ville inte göra det värre.
Underarmar, bicep, nedre rygg & rumpa känns kan jag säga idag. Kan knappt skriva idag ..  ;)
Enkel & effektiv träning för hela kroppen.
 
 
 
 Det gäller att få upp däcket på höften...
 
 
 för att ändra greppet.
 
 
Bästa känslan när man bara puttar däcket ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0