Bra & viktig lyssning

 
 
 
 
 
 
Är lite ny i "podd-världen". Och har upptäckt så mycket intressant & roligt. För mig är det viktigt att det är en bra inspelning utan störande ljud och att de har bra röster. Perfekt att lyssna på när man är ute och promenerar!
 
Det finns några jag verkligen vill rekommendera. Tycker man om träning så har jag nu två favoriter. Nr 1 gällande teknik är Styrkebyrån. Tung styrketräning för tjejer (& killar givetvis.) En fantastik podd som beskriver övningar så man nästan ser dem. Clara & Johanna är väldigt kunniga och har ett bra språk så man förstår. Jag har lärt mig massor och lyssnar gärna om & om. De ger massor med tips & råd. De har även bra berättarröster.
Sen är ju Träningspodden med Jessica & Lofsan också väldigt bra. De är mer allround och blandar allt från löpning, yoga till tung styrketräning. Många roliga inslag och är mycket trevliga och lätta att lyssna på.
 
En ny fantastisk upptäckt är Hälsosant. En podd om hälsa ..  "Sanningen om din hälsa som din läkare inte känner till". Många riktigt bra avsnitt där grundaren till podden sjuksköterskan Carolina Werling har olika gäster. Hon skriver på hemsidan:
 "Har du tänkt på att vi är sjukare än aldrig förr? Ändå har vi aldrig haft tillgång och ätit mer mediciner än vad vi gör idag. Vart blir det fel? Varför går det inte ihop? Som sjuksköterska började jag själv ställa de här frågorna. Och min upptäckt var chockerande. De flesta sjukdomar vi har idag är livsstilsberoende och de flesta mediciner vi tar idag lindrar bara symptom. Hälsa är så mycket mer än att behandla symptom med ett piller – det finns massor av saker att göra för att förbättra din hälsa!"
På riktigt - har ni inte lyssnat tidigare - GÖR!  Avsnitt 6 om ekologisk mat gjorde mig lite skrämd. Vi behöver bli mer upplysta.
 
Sen är det ibland trevligt med humorpoddar där min favorit är Wahlgren & Wistam. Rolig vardag blandad med glamour. Värvet är en mycket trevlig podd med spännande och bra intervjuer. Sen lyssnar jag väldigt gärna på P3 Dokumentär.
 
Lyssnar ni på poddar? Har ni tips? Det finns ju SÅ många att välja på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0