Fredagsrutin

Fredag för mig börjar alltid träning .. har startat med träning tror jag varje dag sen minst fem år tillbaka. Och det är verkligen bästa sättet att liksom inviga helgen på.
 
Nu är det oftast ett gympass. Gymmet är öppet mellan 03-01, vilket passar mig som nu förtiden vaknar oftast innan kl 05.00.  Marklyftspass är det som gäller idag. Älskar verkligen göra marklyft. Tycker om de stora basövningarna överlag. Dock har min axelskada begränsat mig så bänkpress gör jag inte nu. Men marklyft, benböj, utfall och mycket rodd (istället för chins pga av axeln). Tänkte dock lägga in assisterade chins snart igen.
 
Just nu gör jag tunga lyft antingen 5 x 5 set eller 7 x 4 set. Efter det blir det ofta lite andra rygg & rumpövningar. Ex rodd, bulgariska utfall, hip thurst. Totalt brukar det bli en timme på gymmet. Om jag inte har bråttom efter hinner jag efter dusch ibland med bastu & även massagestolen en stund. Verkligen perfekt start!
 
Sen blir det jobb. Börjar 7.45 och vi slutar alltid kl 15 på fredagar. Det är så himla skönt med en timme mindre.
 
Sen blir det tjejkväll med döttrarna. Maken är på mässa och kommer hem sent. Lite gott att äta och kanske en film.  
 
Ha bästa helgen !!!
 
 
 
En suddig gammal bild. Tar sällan bilder på gymmet. 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0