Enkel & god Sweet Chilikyckling

 
 
 
 
Jag blev bjuden av en vän en god kycklingrätt för ett tag sen. Har nu gjort det flera gånger och det är väldigt gott. Framförallt smidigt att göra. Det är bara lägga i en form och så sköter det sig självt. Perfekt bjudrätt om man inte vill stå länge i köket.
 
Så här gör jag:
 
Kyckling Sweet Chili
4 port
 
4 kycklingfiléer
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 dl sweet chilisås
1 msk kycklingfond
2 msk soya
ev champinjoner
salt, peppar
 
 
Sätt ugnen på 175°.
 
Skär ev kyckligfiléerna i lite mindre bitar. 
Man kan även ha kycklingfiléerna hela men då tar det lite längre tid i ugnen. 
Klyfta champinjonerna. Lägg kyckligen & svampen i en ugnsform. Salta & peppa lite.
 
Blanda övriga ingredienser i en bunke och bred över kycklingen.
 
Gratinera i ugnen 30-40 min och om det är hela filéer 50-60 min.
Kolla så kycklingen är genomstekt.
 
 
Jag brukar ha rostad blomkål eller rotfrukter i ugn och en god sallad till.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0