Min träning just nu

 
 
 
 
 
Har ett tag tränat helt utan mål. Har ingen direkt plan och det är lite på gott och ont. Tränar gör jag, 4-5 pass i veckan och det är jag nöjd med. Även om det är utan en plan ..  ;)
 
Iaf har jag den sista månaden tagit mig till gymmet oftast 3 ggr i veckan.
 
1/ggn i veckan har jag gjort Almenäspokalen
 
De andra två gör jag något jag kallar "1-2-3".
 
Börjar efter lite rörelseträningsuppvärmning med en grundövning som jag gör 5 x 5. Tungt.
 
Sen kör jag ett superset - två övningar direkt efter varandra 12 reps x 3 varv, fortfaranda ganska tunga vikter.
 
Efter det ett triset - tre övningar efter varandra (utan vila) som en cirkel. 10-12 reps i tre varv.
 
Avslutar med en magcirkel 2-3 övningar.
 
Det blir oftast ett allroundpass, brukar fokusera mer underkropp eller överkropp på super/triset. 
5x5 brukar jag göra benböj, marklyft eller chins.
 
 
Det har även blivit ett spinningpass i veckan ett tag nu. Gillar spinning. Att ta ut sig, flåsa & svettas rejält. Även om jag svettas & ofta även flåsar mycket även på styrketräningen så är det med en helt annan känsla.
 
Sen blir det ett eller två hemmapass. En liten Cirkel eller Tabatapass. På morgonen innan jobbet. Som jag säger "bästa starten på dagen".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0