Mycket som händer

 
 
På några månader har mitt liv blivit totalt annorlunda. Från att ha två barn boende hemma, arbeta som ekonomiassistent på privat företag utanför stan till att inom loppet av en månad båda döttrarna flyttat och ha fått nytt jobb som skolassistent på ett kommunalt gymnasium i stan.
 
Ena dottern har flyttat till Stockholm och den andra fick en lägenhet mitt i stan bara några meter från sitt arbete. Det är nu hemma väldigt tomt, tyst och väldigt städat ;) . En väldigt konstig känsla som blir svår att vänja sig vid. Har haft barn hemma i nästan 22 år så det är en stor omställning.
 
Dessutom har jag fått nytt jobb!! Sökte lite "på skoj" blev antagen till intervju och FICK dessutom jobbet. Hade inte räknat med det direkt men har jobbat på mitt nuvarande i exakt 10 år så tror det är dags för något nytt.
Blir ett helt annat jobb i en helt annan miljö. Ska bli så spännande och roligt att träffa lite nya arbetskamrater och få nya arbetspuppgfter. Sen kommer saknaden till mina nuvarande arbetskamrater vara stor. Men ibland måste man våga utmana lite. Fast det är med en liten klump i magen. Säger ändå upp ett fast jobb där jag verkligen trivts. Roliga arbetsuppgifter, bra chef och flera fina arbetskamrater. Och man "vet vad man har" ..
Men min magkänsla säger ändå att "gör", man växer med utmaningar och när jag får chansen "så lätt" så ska jag ta den. 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0