Pepparkaksmuffins LCHF

Blev så sugen på pepparkaka så jag bakade pepparkaksmuffins idag.
Gott med lite ädelost på !!

Receptet är samma som saffransmuffinsen men jag bytte ut saffranet mot
2 msk pepparkakskryddor.


Pepparkaksmuffins (12-14 st)

4 ägg
½-1 dl Sukrin
125 gr smält smör
2 msk pepparkakskryddor
1 dl vispgrädde (eller 1 dl kesella 10%)
3 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
100 g philadelphiaost
2 tsk bakpulver
1 krm vaniljarom


Gör så här:
Sätt ugnen på 175 °.
Vispa sockerersättning och ägg poröst.
Smält smöret och blanda med pepparkakskryddan.
Vispa ner smör,  grädde (eller kesella) och philadelphiaost i äggblandningen.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten.
Portionera upp i muffinsformar och grädda i ca 20-25 minuter.



Jag fyllde en muffins med ädelost som jag ska fika på nu !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0