Vårig kycklinggryta med blomkåls & broccoliris




Lagade en kycklinggryta som vi tyckte smakade lite vår ..

Så här gjorde jag:

4 kycklingfiléer
2 dl krossade tomater
2 dl vitt vin
½ purjolök
½ squash
½ röd paprika
½ orange paprika
2 msk fryst provensalska örter
1 msk lantbuljong
2 dl grädde
1 msk Shoyu (soja)
salt, peppar

(Blev mycket ½-or ..   men allt är en smaksak och jag "tager vad jag haver"  ;)

Skär kycklingen i  bitar och stek i smör eller olja.
Strimla grönsakerna och lägg i grytan när kycklingen fått lite färg.

Häll på vinet och låt koka in några minuter innan
du häller i tomaterna, kryddorna, buljong och grädden.
Smaka av med salt och peppar.

Låt puttra på svag värme i 10 minuter.


Jag gjorde blomkålris och rev även ner en broccoli i.



Kommentarer
Postat av: Elena

Mums! :)

2012-04-06 @ 18:41:42
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Lana

Det är så gott med blomkålsris! :)

Glad Påsk!

Kram

//Lana

2012-04-07 @ 08:12:21
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0