Lite om allt ..

 
 
 
Oj vad helgen går fort..  ändå har vi inte gjort något särskilt.
 
Fredagen började med ett läkarbesök ang mina benhinnor/värk i höfter.
Har faktist varit lite orolig att jag skulle ha början till artros.
Flera i min släkt lider av detta - inget vidare alls har jag förstått ..
 
Min läkare gjorde några rörelseprov på mig och sa att artros kan vi utesluta.
Shit, så skönt.. 
 
De tog även prover för att utesluta reumatisk värk, vilket han hade svårt att tro att jag har.
Så nu är det bara att hålla tummarna att det inte är det heller.
 
Han tror att det är benhinnorna som ger mig mjukdelsvärk ... !?
Har nu en kur voltaren jag ska ta i 2 veckor.
 
Och vila från träning behövde jag absolut INTE göra !! Tvärtom ..
Det blev jag nog mest glad över ..  ;)
 
Efter läkarbesöket flyttade jag min arbetsplats till ett annat kontor.
Ett nytt helrenoverat och större än det jag har.
En hel del jobb med det med, samtidigt som jag skulle sköta själva jobbet!!
Får börja tidigt imorgon för att hinna ikapp lite ..
 
 
Lördagen blev det julklappshandling - KLAR NU !!!  Så skönt.
Fast mindre skönt att handla bland denna hemska hysteri .. =/
Hade ändå inte många att köpa till - har dragit ner jättemycket.
Nästa år ska jag inte köpa en enda julklapp tror jag!!
 
 
 
Imorse fick jag till ett skönt träningspass.
Sprang t o m lite på bandet (12 minuter vågade jag bara).
Har ju inte sprungit en meter på fyra månader.
Men det gick bra och känns inte nu heller ... :)
 
 
Ikväll blev det Paleo-pizza. Gjorde denna pizzabotten.
Och toppade med egengjord tomatsås, skinka, tomater,
avokado, beasås och klickade getfärskost på toppen.
 
 
 
 
En skön och trevlig helg har det varit!
Jobbar nu bara 5 dagar till sen ledig i 12 dagar.
Härligt !!
 
 
Är ni jullediga något ??
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken ljuvlig pizza. Jag jobbar ännu 5 dagar också och är sedan ledig till den 4.1. Ska bli så skönt!

2012-12-16 @ 19:50:57
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Elena

Vad gott det såg ut! :)

2012-12-16 @ 21:45:37
URL: http://ellisono.blogg.se
Postat av: Marie

Vad skönt att det inte var artros och att du kan träna på som vanligt!
Jag är också ledig i 12 dagar! Mycket skönt! : ) Åker till Pite på fredag. : )
Känner du någon skillnad sen du började att äta Paleo-kost?
Ha en bra måndag!

Svar: Visst ska det bli skönt med lite ledigt!! Mysigt med Piteå, Norrland är så vackert!!Vet inte ang Paleo om jag märker stor skillnad, har inte varit så vädligt strikt. Känns bra iaf med "naturlig" och ren kost så gott det går.Tycker dessutom att det är gott !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-12-17 @ 09:49:53
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Lisa

Härligt! Grattis till att det inte var någon artros;) Eller vad ska man säga? Hoppas i alla fall att det går fort över. Sitter det i båda höfter och båda benhinnor eller bara på en sida?

Svar: Jag har ont i båda benhinnorna, även i både höftsidor med. Kan kanske även bero på dålig kontorsstol (gällande höfterna) .. brukar alltid stå mycket på jobbet annars men får då ont i benen så därför har det blivit mycket sittande ställning nu. Märker nu att jag har svårt att stå still i bekväm ställning utan att översträcka benen som då gör det hela värre .. Kan ju också vara åldern som gör sig påmind!? Är ju inte 20 längre .. ;) Är iaf glad att det inte är artros !!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-12-17 @ 12:05:16
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Sofia

Åh visst är det det bästa när läkaren säger att man får träna. Dom kan ju inte ha fel liksom. ;)

Svar: Nej precis!! Läkare har väl alltid rätt !? ;) Hoppas iaf det .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-12-17 @ 19:46:32
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Lana

Vad skönt att du får träna!
Pizzan är sååå gott med paleo/lchfbotten!
Måste nu pckså göra pizzan! Blev så sugen! :)
Jag är ledig hela jullov, precis som elever! :)
Ha en fin dag!
Kramar!
//Lana

2012-12-19 @ 06:29:42
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lisa

Men jag fick en ASbra grejj i förskotts-julklapp som man lägger på sin kontorsstol och får mkt bättre hållning (kolla bloggen för mer info.) Den tänker jag använda på jobbet när man blir sittande mkt:)!

2012-12-19 @ 12:58:30
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Frida

Hej!

Vad god den pizzan såg ut! Har kollat igenom din blogg lite och kommer definitivt återkomma :)

2012-12-19 @ 13:00:39
URL: http://fridaslchf.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0