Kycklingrullader

Vi har länge sett på när Erik Lallerstedt lagar kycklingrullader
på tv-reklamen och sagt flera ggr att det måste vi göra.
Jag har ju varit inne i en rullad-period så nu var det dags.

Jag ändrade lite på receptet så det passade mig mer.

Kycklingrullader

4 kycklingfileér delade längs med i 4 skivor (jag köpte färdigskivat)
1 pkt bacon
1 gul lök
2 msk fransk senap
1 dl hackad persilja
1 dl vatten
1 msk kycklingfond
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
smör
tandpetare

Gör så här:

Hacka bacon, lök och bryn en stund i smör.
Tillsätt senap, persilja.
Lägg lite fyllning på varje kycklingskiva och rulla ihop.
Fäst med en tandpetare.

Stek i smör tills kycklingen fått lite färg.
Tillsätt vatten, fond, grädde,
creme fraiche, fyllningen som är kvar
och låt puttra i ca 15 minuter.





Jag serverade fänkålsgratäng som jag även hade en klyfta vitkål i denna gång.





Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser sagolikt gott ut!

2012-02-06 @ 22:13:44
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Postat av: Åsa

MUMS

2012-02-11 @ 18:14:15
URL: http://godisforsjalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0