Grönpepparkyckling

Kände bara för "snabbmat" idag så en grillad kyckling hamnade i korgen när jag handlade.

Ville även testa grönpeppar som jag inte gjort något med innan!

Fick bli Grönpepparkyckling

1 färdiggrillad kyckling
5 dl creme fraiche
1,5 msk fransk senap
1 msk Shoyu (går med vanlig soja med)
1,5 msk grovt mortlad grönpeppar
salt, peppar
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200°.
Dela kycklingen i mindre bitar och lägg i en ugnssäker form.
Blanda övriga ingredienser i en bunke, smaka av med salt & peppar
och bred över kycklingen. Strö över osten.
Gratinera i ugn ca 15-20 minuter.





Serverad med blomkålsris & en sallad.



Kommentarer
Postat av: Mia

Lät inte helt fel....tack för tipset! Kikar in här i stort sett varje dag men är dålig på att lämna kommentarer. Tycker i alla fall att din blogg är helt underbar! Många läckra recept, tänkvärda ord, fina foton m.m.



Och vad kul att du tycker att det jag skapar är fint. =)



Trevlig helg!

2012-02-03 @ 18:56:39
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Mums, det där lät ju jättegott. Vi ska äta plockmat här alldeles strax, det ska bli gott.

Trevlig fredagkväll!

2012-02-03 @ 19:39:21
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Anna

Ser ljuvligt ut!

Jag ska börja testa recept som läggs ut på nätet i nästa vecka. ett recept varje vecka. Jag tror bestämt jag ska börja med detta =)

2012-02-03 @ 21:43:30
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0