Från trevlig fest till storstäd




Gårdagskvällen blev mycket lyckad tycker jag.
De gillade min 5-kamp som var lite mest på skoj.

Hela kvällen började med att det ösregnade när jag skulle
cykla till jobbet (har bara 3 km dit) för vi skulle ha "förfesten" där.
Så jag tog istället bilen som jag precis gått och hämtat.

Jag var först och började förbereda tävlingarna.
Minst en gång om året har vi en sådan aktivitet/tävling av olika art.
(Vi har bl a fäktats, kört go-cart, bowlat, fiskat tidigare).

Vi har en pokal som går runt till segrarna och igår vann Håkan.
Som vanligt kom jag tvåa - den ständiga andrapristagaren är jag!

Dessa aktiviteter är väldigt roliga och gör att man
lär känna varandra lite mer tycker jag.

Efter tävlingarna så gick vi vidare till herrgården vi skulle äta.
Det regnade rejält och stackars kocken som stod ute
och grillade verkade frysa lite grann.

Maten var god, kanske inte så varm som vi önskat men smakrik.
Jag tog en Creme Brulée till dessert - mums !!

Vi avsluta kvällen på jobbet igen (500 m från restaurangen)
Där vi satt och snackade en timme ungefär.

Jättetrevligt!

Sen gick jag hem.


(Söt bild från Weheartit..  som sagt kanske jag blir etta någon gång .. ;)



Idag har vi haft en storstäd-rensar dag hemma,
där hela familjen varit delaktig.

Det behövdes! Vad man samlar på sig saker.
4 stora kassar kläder till insamling blev det.
Men nu känns det skönt!

Det kommer bli en lugn kväll.

Missade ju Antons danser igår så kanske kollar jag på det sen.


Har ni gjort något kul idag??


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul det lät! Och andra plats är inte att förringa. ; )



Jag ligger hemma och är sjuk, inte så kul men jag hinner läsa massa böcker ialla fall. :) Och så har jag kollat lite på Maraton på tv.



Ha en fortsatt trevlig helg!

2012-06-02 @ 15:50:23
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Lisa

Men vilken söt bild på musen med hjälm:) vart får du allt ifrån!? Hehe...

2012-06-02 @ 19:21:38
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Karro

Vad roligt, älskar sådan tävlingar!
Frissan, jobblunch, lite träning och mys med grabbarna. perfekt dag!

2012-06-20 @ 14:11:34
URL: http://livskraft1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0