Midsommarminnen

 
Midsommar väcker ofta härliga minnen från min barndom.
Jag tillbringade nästan varje sommar i Dalarna där min mormor bor
och där firade man verkligen midsommar med folkdräkt och folkdans.
Mormor & morfar var väldigt dansanta och vi fick ofta följa med på dessa danser.
 
( Och just idag fyller just min kära mormor 87 år ! )
 
 
Sen blev man äldre och ville hellre vara med vännerna.
Då blev det ett annat sätt att fira ..  inte så mycket dans så att säga.
 
Sen när man fick familj så blev det lite mer traditionellt igen.
Jag gillar högtiden som sådan, varmt & soligt (förhoppningsvis)
man klär upp sig & blommor i håret. Äter god mat och sjunger lite ..
Framför allt att få umgås med nära och kära !
 
Nu är våra barn tonåringar så de vill snart börja fira på egen hand.
 
I år ska vi åter till svåger med familj som har sommarstuga inte
 så långt från där vi bor. Bara några meter till havet om tillfälle ges.
Vi är 5 familjer som ska vara där och det blir en del barn.
 
Först blir det sill-lunch och grillning på kvällen.
Vi gör egen majstång, leker, tävlar och dansar lite.
Det brukar bli väldigt trevligt!
 
6 år gammal midsommarbild
 

Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Ja midsommarn ser ut olika för oss alla och ålder som du säger...
Förut var det fyllan som styrde det har det inte riktigt varit nu de senaste åren.... I år blir det stillsamt men njutningen kommer vara på högnivå ändå.. =)

2012-06-22 @ 09:18:59
URL: http://www.fightingspirits.blogg.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Tycker att midsommar är en av de trevligare högtiderna faktiskt! :) Hoppas du får en finfin dag med familjen :)

2012-06-22 @ 09:34:09
URL: http://emeliemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0