Benhinnebehandlingar

 
 Nu börjar jag bli trött !!
 
Så jobbigt att ha ont, fast jag inte har ont-ont utan lite molande känsla.
En värk man nästan börjar "vänja" sig vid men som inte känns bra.
Och det jobbiga är inte att HA värken utan att inte få träna som jag vill.
 
Det är ju så mycket jag vill göra men inte vågar just nu.
Vill ju SPRINGA !!!  Och HOPPA .. och faktiskt DANSA!!
Allt det gör att det blir värre tyvärr ..
 
Känns faktiskt mer då jag "bara" cyklar eller promenerar, som ju ändå räknas som skonsam träning.
 
Nu har jag varit hos sjukgymnast för ett par olika behandlingar i snart tre veckors tid .. 
 
Löpvilat helt har jag gjort i snart 6 veckor!!
Får nog tyvärr lägga ner min löparutmaning.
Känns tråkigt för jag vet att jag skulle klarat det annars.
 
Har i alla fall fram till 18 september sprungit 784 km och då hade jag 5 veckors
långt uppehåll i mars/april när jag var skadad i foten (stressfaktur??).
Det är jag trots allt nöjd med eftersom löpningen bara är en del av min träning.
 
 
 
 
 
 
 
 
Har tidigare fått 3 behandlingar ström (Interference) känns lite som TENS
som jag fick då jag födde andra dottern. Känns inte så mycket utan kittlar mest.
Dock har det inte hjälpt någonting kan jag tycka.
 
 
 
 
 
Igår fick jag istället akupunktur - nålarna stack i med ett kännbart stick
men sen kändes det ingenting, Fick ligga så i 20 minuter.
Efter sa han att det var typ 2 bra "lägen" -
första läget var att benhinnevärken minskar rejält eller
att den faktiskt ökar !!  (Ingen förändring var mindre bra.)
Faktiskt kände jag av värken MER hela kvällen så jag hoppas!!!
 
Inte så ofta man hoppas få MER ont ...
 
 
 
 
 
Utsikten jag har där jag ligger på britsen - inte jätterolig!
Tur jag har telefonen med mig om jag inte vill vila.
 
 
 
 
 
Var bara tvungen att ta ett kort på musikanläggningen i rummet.
Jag har ju jobbat på kontor i många år så dessa  (eller liknande)
 brukar (faktiskt fortfarande) finnas på många kontorsrum!
 
Blev lite nostalgiskt .. tror knappt mina barn vet hur en sådan fungerar. ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Hm... dumma benhinnor! Det är inte roligt att ha ont!
Jag har själv haft väldigt god hjälp för mina ben och vader med hjälp av magnetsulor. Kanske kunde vara någonting för dig att pröva på?
http://www.nikkenwellbeing.se/PWP/Products/Products.aspx?ID=42&MediaType=Image&RootGroup=176

Hittade dessutom den här intressanta artikeln, inte helt purfärsk, men lika aktuell ändå:
http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0102/28/vasa.html

Svar: Tack för tips & råd! Ska ta och läsa lite om det .. har inte hört talas om detta innan.:)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-30 @ 14:37:37
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Håller tummarna för att det blir bättre snarast!! SNygg musikanläggning haha! :D

2012-10-30 @ 17:41:18
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Anna

Nu får den ge sig. Bort med de onda. Hoppas de ska hjälpa. Förstår att du bli nostalgisk, Superfin :)

2012-10-30 @ 23:52:56
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0