Reflektioner av en veckas paleokost

 
 
 
 
Nu har vi ätit strikt paleokost i över en vecka.
 
Faktiskt har det hänt saker .. mest med maken då det för honom är en stor omställning.
Han har inte tränat någonting under denna tiden men han har:
 

- på vågen gått ner mer än 4 kg

- blivit betydligt piggare

- och gladare

- minskat 5 cm på buken

- minskat 4 cm i midjan

 

Själv har jag minskat ½ kg men tränar ju ganska mycket styrka.

Har dock minskat 2 cm i midjan !!

Men när jag mätte "buken" hade jag ökat!!!

 

Blev lite "chockad" först men fick min mens just då och

då svullnar jag alltid så det tar jag inte så allvarligt på .

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Oj vilka galna resultat!! Grymt jobbat av mannen din :D Och dig som gör alla spännande recept :)

Svar: Visst är vi grymmma .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-24 @ 19:36:20
URL: http://emeliemaria.blogg.se
Postat av: Cilla

Det är ju superbra resultat för min man :) jag äter ju lite paleoinspirerat men inte strikt och tycker ju väldigt bra om det. Jag är dock lite sugen på att köra lite mer strikt ett par veckor för att se hur det fungerar för kroppen. Tänker du något på hur du fördelar protein, fett och kolhydrater när du äter paleo? Kram på dej

Svar: Nej tänker inte alls på hur fördelningen blir, äter lite det jag är sugen på när det faller in inom rätt ramar då. Det blir ungefär 4-5 mål om dagen inkl 2 mellanmål. Enkelt & gott! Märkte skillnad nu när jag är lite striktare faktiskt! :)
mariasfavoriter.blogg.se

Postat av: Catharina

Vad kul att det märks resultat så fort! Din make måste vara nöjd med Paleo än så länge ;)

Ha en fin kväll :)
Kram C <3

Svar: Ja det är han, tycker dessutom det är god man så det är inga större problem. Bara man planerar så går det väldigt lätt! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-24 @ 20:09:58
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Lana

Vilka bra resultat! :)
Ska ni fortsätta båda två med paleokost?
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

Svar: Ja i alla fall dessa 30 dagar vi har en utmaning. Jag kommer nog inte vara så strikt sen .. Men kul att testa på! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-24 @ 20:27:29
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Karro

Vilka resultat!!!! Och just att ni känner er piggare.
Undra om jag inte ska ta och testa det en vecka på min man som behöver tappa ett och annat kilo men framförallt bli piggare.

Svar: Ja gör det .. ;) Är faktiskt mycket lättare än man tror. God mat som är enkel att laga. Det är planeringen som är A & O. Dessutom bra mat för oss som tränar mycket! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-24 @ 21:41:58
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Anna

WOW, vad kul!Stort grattis :P

2013-02-24 @ 22:39:51
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Marie

Vilka bra resultat, vad kul! Jag är lite sugen på att testa just pga pms:en men samtidigt vill jag kunna leva så "normalt" som möjligt. Men några veckor kan man ju alltid testa för att se hur det känns...

Svar: Är inte så stor skillnad mot mitt "vanliga" liv .. är man bara välplanerad finns inte utrymme för annat !! Tycker du ska testa .. Är ju bra mat man äter! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-25 @ 10:06:02
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Karin FitnessochHälsa

Låter som att paleokosten ger bra effekt :-)

Svar: Ja särskilt maken som inte alltid ätit så "bra" mat, blivit mycket mackor av icke-så-bra-bröd, mycket fika & en hel del folköl. Nu känner han verkligen att han mår bättre!! Toppen och det ger ju framför allt en tankeställare hur viktig kosten är för hälsan! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-28 @ 23:07:48
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0