Jordnötscookies med choklad

 
 
 
Till torsdagsfikat förra veckan på jobbet gjorde jag 
även dessa kakor (förutom paleo-muffinsen).
 
Lite härligt sega och jag fick mycket gott betyg.
( Har faktiskt inte smakat dem än! Har ju "vit månad ;)
 
 
 
Jag gjorde 18 stora kakor.
 
Detta hade jag i:
 
200 gr rumsvarmt smör
2 dl jordnötssmör
2 dl strösocker
2 dl råsocker
2 ägg
5 dl vetemjöl
2 krm salt
2 tsk bakpulver
200 gr hackad mjölkchoklad
 
 
Sätt ugnen på 200°.
 
Vispa smör med jordnötssmör & socker lite poröst och i med äggen.
 
Blanda de torra ingredienserna i en egen burk och rör ner i smeten.
 
Blanda sist i den hackade chokladen.
 
Rullade ut smeten och skär 18-20 bitar och rulla till bollar
som sen plattas ut på två bakplåtsklädda plåtar.
 
Grädda i ca 10 minuter.
 
 
 
 
 
 Recept från kokaihop.
 
 
 
 
 
När jag handlade från bodystore sist köpte jag en hink med jordnötsmör.
Kung Markattas 1,5 kg. Perfekt att ha hemma och räcker ju en tid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0