Baconlindande lövbiffsrullader

 
 
 
 
Såg ett mattips på "kokaihop.se" som lät gott och smidigt.
Gillar dessa maträtter där allt är i samma form. Här då rullader på en grönsaksbädd.
 
Och gott var det, ska göra med tunt skivad kyckling nästa gång.
Jag tror att det även kan vara gott med fiskfilé också.
 
 
Så här gjorde jag:
 
6-8 skivor lövbiff
1 paket bacon
Fyllning
5 soltorkade tomater
100 gr paket fetaost
10 urkärnade stora oliver
ev. basilika
Grönsaksbädd
1 zucchini
½ aubergine
1 röd paprika
½ grön paprika
10 champinjoner
5 sparrisar
lite olivolja
 
 
Först skar jag grönsakerna i mindre bitar, lade zucchinin och auberginen i ett durkslag och saltade lite.
Lät det stå ca 10 minuter för att vätska ur. Hällde sen ut dem på torr/ren kökshandduk
och lade sen tillsammans med resten av grönsakerna i botten på en form.
Ringlade lite olivolja över.
 
Till fyllningen hackade jag soltorkade tomaterna och oliverna och mosade ihop med fetaosten.
Krydda gärna med lite basilika.
 
Sen lade jag ut lövbiffarna på en skärbräda, lade en sked fyllning på och rullade in det.
Lindade sen 1-2 baconskiva runt. Lägg sen överst på grönsaksbädden och in i ugnen.
Gratinera först ca 20 min, vänd sen rulladerna så de får färg runtom.
Låt steka ytterligare ca 10-15 minuter.
 
 
Jag blandade resten av fyllningsröran med min egna aioli som jag hade till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0