Tapenadetoppad fläskfilé med avokadosås

 
 
 
Igår var jag så hungrig efter vasan, gick knappt bli mätt trots att jag åt massor.
Förmodligen förbrände man en hel del på nästan fyra timmar.
Mitt livs längsta träningspass - och tuff träning om du frågar mig.
 
I alla fall skulle vi ätit fläskfilé i lördags men blev ju bortbjudna och fick där 
en underbar fisksoppa med massor av musslor i så det gjorde absolut ingenting!!
 
Fläskfilén åt vi igår istället ..
 
Toppade med tapenade som jag gjorde av
gröna urkärnade oliver, soltorkade tomater och valnötter.
Grovhackade allt och blandade ihop .. - gott !!
 
Fläskfilen stektes i skivor lite lätt och toppades sen med tapenaden
och fick gå färdigt i ugnen ca 10 min på 200°.
 
Mixade ihop en härlig avokadosås till:
1 avokado
1 hackad vitlöksklyfta
1 dl valnötter
ca 25 gr färsk spenat (1-2 nävar)
½ dl majonäs
½ dl vatten
1-2 krm salt
5-peppar
 
Kör allt i handmixerbägare till en slät sås.
Smaka av med ev mer salt / peppar & spä ev ut med mer vatten.
 
Sen har jag snöat in på rotfruktsstrips så det fick det bli idag med.
Snabbt, lätt & så gott! Varför ändra på ett vinnande koncept !?  ;)
Använder sötpotatis, palsternacka, morötter & kålrot.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Den här avokadosåsen låter otroligt gott! Sparar receptet på en gång! :)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

2013-03-04 @ 15:29:21
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Yvonne Falkhufvud

Hej!
Tack för all goda recept du delar med dig.Har precs börjat med Paleo och kan inte så mycket ännu

Mvh Yvonne

Svar: Jag har inte hållt på så jättelänge men jag gillar det verkligen ! Finns mycket gott och så känns det så naturligt & hälsosamt med ! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-04 @ 17:23:22
Postat av: Fröken Nilsson

Detta ser ut som något helt i min smak!

2013-03-04 @ 21:25:29
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Yvonne Falkhufvud

Hej!
Kan bara instämma.Det jag tycker är svårast är att jag är osäker hur mkt fett jag ska äta vill inte gå upp vikt!!

Men vilka goda recept du levererar.Tack,Tack
Mvh Yvonne

Svar: Jo det är inte alltid så lätt, jag överäter säkert ex nötter... är ju så gott och smidigt.:)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-05 @ 17:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0