Sommarigenträning & grillat

 
 
 
 
Härligt med fredag!  Och sommarvärmen som kom tillbaka. Me like ...  Har så svårt när det börjar bli kallt.
Är så hemskt frysen innan jag vänjer mig. Och ta på jeans efter en sommar med bara kjol & klänning är inte kul.
 
Nåja nu har det varit klänningväder i en vecka så jag njuter igen.
 
I em ska vi ha en Trädgårdsträning igen. Försöker fortfarande få till tre pass i veckan. Blivit mycket Tabataträning mitt veckorna. Är så smidigt med pass man inte behöver planera så mycket till. Dessutom är det så tidseffektivt.
Har även varit många barn med denna sommar och det är så lätt för dem att delta då med.
 
Idag blir det i alla fall ett Tabatapass. Jag jobbar med två övningar i varje tabata, dvs ex 20 sek benböj, vila 10 sek,  sen ny övning 20 sek ex armhävning, 10 vila och gör om detta tre gånger. En tabata är 4 minuter och det blir oftast 6 st "tabator".  Efter passet idag tänder vi en grill och deltagarna ska grilla med oss.
Vi har knyt och dukar långbord. Ska bli mysigt att hinna prata lite mer än runt träningspassen.
 
Dagens Tabatapass kommer bli:
 
Jumping Jacks
Mountain Climber
 
Benböjshopp
Armhävning
 
Skridskoåkaren
Planka med höftdopp
 
Höftlyft
Benlyft
 
Snabba benböj med boxslag
Statisk benböj
 
Burpees
Fällkniven
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0