En weekend i Prag

Min mamma har alltid önskat åka till Prag. Så förra helgen bjöd jag och min vännina med henne dit. Det var en bussresa med Ölvemarks. En ny erfarenhet för mig, att åka buss så långt. Tvärr blev min kompis sjuk och kunde inte följa med, men som tur är gick det ändra namn så jag kunde få en annan väninna med.
Även en väninna till mamma följde med så vi var fyra "tjejer" som gjorde denna resa. Iof tillsmmans med 600 andra svenskar. Ölvemarks hade en "drive" som de kallade "Praginvasionen" så det var 8 fullsatta bussar som gjorde samma resa. 
 
Lite jobbig resa att sitta ner så länge men också intressant och många härliga människor på bussen.
En väldigt roande och kunnig guide följde med oss hela resan.
 
Prag är en härlig stad, mycket sevärt, billig mat & dryck och även mycket bra shopping.
Vi hade två hela dagar på plats men hann med en hel del under den tiden.
 
Nedan några bilder från Prag ... 
 
 

 
 
 
 
  
Mammas väninna & mamma <3
  
 
 Tyvärr en väldigt gråmulen dag.
 
 
 
 men fin utsikt ändå.
 
  
 Och kall ...
 
  
 
 
 
 Sankt Vitus-katedralen 
 
 
 
 
 
 
 
 
Karlsbron över floden Moldau med 30 statyer
 
 
 
 
 
 
Kärlekslås för "evig kärlek"
  
 
 
 
 
Från Karlsbron "by night"
 
 
 
 
 Týnkyrkan
 
 
 
   
 
 
 
Mycket mat intogs, här från en vegetarisk restaurang "Etnosvet".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0