Let´s wod - ett tips

 
 
Ett tips för enkel hemmaträning som är snabb, effektiv & rolig är ju "kortleksträningen".
Man bestämmer innan vilken övning man ska gära på varje kort (klöver/hjärter/spader/ruter). Alltså 4 olika övningar. Sen drar man ett kort och gör övningen, drar nytt osv. Jag använder mig av de två jokrarna som finns med.
 
Jag har även en app på telefonen som gör det smidigare & snabbare. WOD Deck of Cards heter den och gör det lite enklare. Man skriver vilken övning man ska göra och bara kör. Lätt att ändra till nästa pass.
Jag kör hela kortleken utan vila. Det kommer helt slumpmässigt.  Igår gjorde jag passet nedan med KB till Russian Twist & Benböj/axelpress. Och dessa borzowböj (utfall bak med ena benet på en pall) kom nästan alla efter varandra. Det kändes i ben/rumpa. Tog inte tiden men runt 20-25 minuter tog det bara.
 
Och Russin Twist betyder Russian Twist ...  😂
 
 
 
 
♣  Knekt  = 11 stycken Benböj med axelpress
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0