Marias Träningshelg - en ganska våt sådan men fantastiskt varm ändå ..

 
 
 
Så har jag haft min träningshelg!  Bara för tjejer, 14 fantastiska tjejer mellan åldrarna 26-57 år.
 
Jag hade hyrt en stuga i Färjestaden på Öland. Precis vid vattnet och tillgång till ett utegym precis bredvid.
 
Veckan innan kollade jag vädret varje dag som ändrades dag för dag. Dagen kom och i Kalmar regnade det när jag åkte hemfrån på lördag morgon. Hämtade en kompis som skulle med och när vi kör över bron ser vi blå himmel på Öland. Och väl framme spricker det upp mer och mer! SÅ himla skönt ...  (!?) 
 
Det strular med incheckningen, de som bodde innan var inte klara och vi löste det med ett träningspass medan de städade klart. Ett Tabatapass precis vid vattnet. 6 st 4-min tabataintervaller.  Det mulnade på och var lite ruggigt. Dock tränade vi oss varma. Skratt och flås ..  Tabata går snabbt, känns effektivt och är faktiskt roligt. 
 
Efter Tabatan gick vi en snabb promenad så vi inte skulle bli kalla och väl efter fick vi komma in i stugan.
Urhungrig var jag och jag hade förberett vegetariska pajer som vi värmde på, Rödbetspaj med fetaost & valnötter och en Broccolipaj med ädelost & champinjoner. Det smakade väldigt bra med lunch nu. Vi delade upp oss i olika lag där vi skulle hjälpas åt med matlagning, dukning, diskning osv. Perfekt sätt för deltagarna att lära känna varandra mer.
 
Efter detta var det dags för dagens andra träningspass - Cirkelträning. Jag hade tagit med hantlar, KB, rep, viktskivor, gummiband. Vi hade 14 stationer och körde 45 sek/station och tre varv. Det började duggregna lite...
 
Efter passet gick vi in i värmen igen, dags för lite mellanmål. Jag hade förberett tre sorters Rawfoodbollar & gjorde en grön smoothie till detta.
 
Vi snackade lite, bäddade sängarna och sen till slut var det dags för dagens sista pass: Almenäspokalen.
6 burpees, 10 armhävningar, 20 benböj & löpning 200 meter. Detta gör man sex gånger - utan vila. Det var första gången jag gjorde detta och det var fruktansvärt jobbigt vid fjärde varvet. Väl klar var man nästan kräksugen .. ;). Dock väldigt skönt att få ta ut sig så! Det regnade och var ruggigt så det var skönt att komma in till stugan igen.
 
Inne duschades det och middagagslaget började sina sysslor. De lagade en Grekisk pytt-i-ugn med sås och sallad. Det tändes en brasa och vi hade sköna myskläder på. En god middag intogs med gott vin. Det blev många härliga samtal och skratt. Dessert hade jag förberett hemma. En chiapannacotta med hallonchiasylt på toppen. En fräsch & god dessert. Efter mer härliga samtal, knastrande brasa, lite snacks, mingel och stela kroppar så lockade sängen. Vi sov väldigt gott allihopa med regnet som öste utanför stugan.
 
Jag vaknade kl 6.30 och steg upp. Förberedde kaffe och en morgonsmoothie. Resten av gänget vaknade och efter smoothie & kaffe tog vi en frisk & duggregnig PW. När vi kom hem till stugan gjorde vi lite morgonyoga, en kort men skön sekvens. 
 
Frukostgänget började duka och vi andra förberedde lite städning. Och efter en stor frukost städade vi klart stugan. Sen väntade sista träningspasset. Vi bestämde att trots nästan ösregn utföra passet ute i vid stugan. (Hade som plan B åka till mitt arbete där vi har en nybyggd tom lokal.) Passet var en Kortleksträning där vi hade bestämt 4 övningar.  Burpees, benböj, armhävningar & mountain climber. En övning för varje tecken och så gör man så många som antalet visar. Ex Hjärter 8 = 8 st armhävningar osv. I ett flöde, ingen vila.
Jag har med jokrarna och första jokern är 20 Jumping jacks & den andra är 20 Utfallsgång.
Det blev en väldigt blöt träning, men kul hade vi!!
 
Efter här var vi klara att åka hem. Vi kramades och applåderade varandra! Vilken härlig helg vi fick.
Grymma fantastiska tjejer - detta var verkligen en toppenhelg !!!
 
 
Hela fantastiska gänget !!
 
 
 
Pass 1:  Tabata
 
 
 
 
 
Pass: 2   Cirkelträning i duggregn
 
 
 
  Pass 3: Almenäspokalen i regn
 
 
 
 Pass: 4 (söndag)  PW i duggregn & Yoga i stugvärme
 
 
 
 
 Sista 5:e passet: Kortleksträning i ösregn
 
 
 
Det blev 5 pass på 24 timmar. God mat/dryck, massor med skratt, träningsvärk & nya vänner. En perfekt helg med andra ord!!  Rekommenderas varmt !!  
 
 
 
 Middag förbereds
 
 
 
Brasan tänds 
 
.
 
Härligaste gänget  - ever  :)
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0