Taco lasagne Raw

 
 
 
Jag hade rester av taco"färsen" kvar sen i fredags och tyckte den förra
Raw food lasagnen  var himmelsk så jag testade en liten ny variant.
 
Lika gott !! Och gick ju lite fortare att göra nu (då jag hade färdig "färs")
 
 
Grunden gjorde jag som sist (ca 2 port):
 
Hylvade ½ stor zucchini på längden,
gjorde en tomatsås där jag mixade:
2 färska tomater + 2 soltorkade tomater och örter (basilika/oregano).
 
Lade i varv zucchini, cashewost, taco"färs", skivad avokado, tomatsås - i två lager på en tallrik.
 
Toppade med zucchini och över det vitlökssåsen och
garnerade med tomat, paprika, avocado & oliver.
 
Torkade i ugnen ca 45 min på 45° med en smörkniv i glipan.
 
Gjorde en typ pizzasallad till, finriven vitkål, paprika, rödlök,
oregano och lite ringlad olivolja & äppelcidervinäger på.
 
Satan i gatan så gott det är !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0