Snabb ägg & bacon-pizza LCHF

 
 
 
Förra helgen var vi i Skåne och träffade kompisar.
 Vi hade en väldigt mysig helg. Hade vinprovning bl a då de nyligen besökt vingårdar i Italien.
Låter så mysigt så det finns nu på min "to-do"-lista någon gång.
 
Vi fick väldigt god mat och de brukar äta LCHF som vi pratade en del om.
 
Jag fick detta tips om denna enkla snabba "pizza" som vi testade häromdagen.
Enkelt som attan att göra och faktiskt väldigt gott !
 
 
 
Jag gjorde till 1 pizza (1 port):
 
100 gr riven ost (jag hade Herrgård)
1 ägg
½ paket bacon
persillade
ev pesto eller chimichurri
 
 
Sätt ugnen på 225°.
 
Lägg den rivna osten på bakplåtsppperklädd form på hög och gör en grop i mitten.
Knäck ägget i gropen, strö ev över lite persillade, pesto eller chimichurri.
Lägg bacon överst och stoppa in i ugnen.
 
Gratinera tills det fått lite färg och ägget har "stannat", ca 7-10 min.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Du har så många härliga recept :) Detta måste jag prova! Brukar göra din "färsiga Jakob med kokosmjölk" då och då, men finns massor av annat jag kommer provlaga härfrån! Roligt att du fortsätter blogga! :)

Svar: Tack snälla !! Just "Färsiga Jakob" är en återkommande favorit här med.:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-09-07 @ 16:20:52
URL: http://happyyeverafter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0