Hamburgertallrik av högrevsfärs & rotfruktsstrips - LCHF

 
 
 
Köpte högrevsfärs och gjorde egna hamburgare, det blir så gott tycker jag.
Jag blandade i massor med örter som jag har ute i en stor kruka,
basilika, mynta, persilja, oregano, timjan & rosmarin - gott, gott!
 
Hade Majas ostplättar som hamburgerbröd - funkade jättebra!
 
Och strips till måste man ju ha ..;), dem gjorde jag av kålrot.
Bara skära i lagom storlek och steka i ugnen med lite olja/kokosolja.
SÅ smakrikt och gott ...
 
Hamburgare:
4 st
 
600 gr mald högrev
1,5 tsk salt
2 krm svartpeppar
ca ½ dl hackade örtkryddor 
(tex. basilika, mynta, oregano, persilja, timjan, rosmarin)
 
 
Bröden hittar man här.
 
Dressingen gjorde jag enligt detta receptet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: GoForFit

Åh så gott!! :)

2014-06-25 @ 19:11:32
URL: http://goforfit.se
Postat av: Karro

Hemmagjorda hamburgare är verkligen de bästa.
(äter inga andra) och jordgubbsallad MUMS!
Kram

2014-06-25 @ 20:51:45
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0