2012 - året i bilder & årets favoriter

 
 
2012 blev ett upplevelseår för hela familjen med många resor, både korta och långa.
Mycket mat och mycket träning har det också blivit.
 
Ett ganska bra år med andra ord !!
 
Här kommer lite bilder från vårt 2012 !
 
 
Året började jobbigt med min fars begravning i Borlänge.
 
 
I februari blev jag med min första kettlebell på 8 kg, här är den
andra (12 kg) jag köpte senare. Denna träningsform gillar jag skarpt!
 
 
mars blev jag "bäst på fest"  ..
 
 
.. på en Rockabillyfest !!
 
 
April började vi i London.
 
 
Wow .. denna kille ska jag se i sommar !!!
Undrar om man kommer lika nära då!? ;)
 
 
Såg bl a Phantom of the Opera med Peter Jöback.
 
 
I
I maj åker vi till Rhodos.
 
 
Bl a lite zumbaträning vid poolen.
 
 
I juni tar lillasyster studenten - här nästan hela syskonskaran.
 
 
Vi börjar vår cirkelträning i trädgården med grannar & vänner.
 
  
Juli tillbringar vi bl a i Göteborg
 
 
och på Böda Camping.
 
 
Upplever även härliga dagar i Stockholm med bl a Colplay (SÅ bra!!!)
 
 
och min första tjejmil !
 
 
Kollar in Iron Man i augusti - SÅ häftigt !! (här en klasskompis)
 
 
I september är vi i tidningen för cirkelträningen vi
haft med grannarna m fl i trädgården hela sommaren.
 
  
Och tar vi en weekend i Köpenhamn.
 
 
I oktober testar jag Crossfit -  SÅ kul !!!

 
Åker en weekend till Linköping - tränar på härliga Karros pass.
 
  
November är det Thailand och
 
 
 
är nästan ensamma på stränderna.
 
 
Underbara solnedgångar - varje kväll från verandan.
 
 
Och på julafton fick jag en kyss från tomten!!
Vad mer kan man önska sig  !???
 
 
 
Träningsåret 2012 var ganska ok. Lite för mycket skador dock.
Under våren hade jag ont i foten, fick träningsvila helt i 6 veckor.
Sen under sommaren började mina benhinneproblem
som gjorde att jag bl a inte kunde springa på lång tid.
 
Min löparutmaning gick därför tyvärr ur stöpet ..  :(
Fick fram till 18 sept ihop 784 km och v. 52 sprang jag 2x5 så totalt 794 km.
Är nöjd med det ändå!   Sprang ju iaf min första tjejmil !!
 
Sen har jag förutom min gruppträning bestånde av step, cirkelträning, sumba, afro
& yoga, styrketränat en hel del både på gymmet men även hemma.
 
Vi hade en rolig cirkelträning i trädgården under hela sommaren och en bit in på hösten.
Vi tillverkade en egen TRX (dock är den trasig nu så jag behöver en ny).
 
Upptäckt Zwow, Bodyrock som har jättebra träning att hitta på bl a Youtube.
Och alla underbara tips från de bloggar jag följer !!!
 
 
 
 
När det gäller maten under 2012 så var det mycket LCHF.
Under hösten började jag mer åt Paleohållet och undvek mjölkprodukter.
Istället förde jag in lite frukt och lite mer rotfrukter - vilket egentligen passar mig mer.
 
Nu har jag lyckats hitta en ganska bra balans, en blandning av LCHF/Paleo.
Äter mjölkprodukter (grädde/CF/fet yoghurt/ost) men inte så ofta & mycket.
 
 
Här kommer några av årets favoriter:
(vill du ha recepten klicka på det markerade namnet)
 
 
Lasagne på LCHF-vis godare än vanlig .
 
 
Var inte så förtjust i semlor innan jag åt dessa!!
 
 
Torsk i dillsås går fort och är så gott tycker jag.
 
 
 Har sagt det många gånger men Moussaka tröttnar jag aldrig på.
 
 
Goda brownies jag gjort flera gånger.
 
  
 Fiskpinnar  (egengjorda) med blomkålsmos lättare än man tror.
 
 


 
De godaste fläskkotletterna jag ätit .
 
 
Fisksoppa med aioli är en stor favorit.
 
 
Fröknäcket som ALLA älskar.
 
 
Kycklinglåda i ugn med smak av senap (mjölkfri).
 
 
Thaiköttbullar (mjölkfritt).
 
  
Gulasch med aioli - den godaste grytan.
 
 
 
 
Mandelsmör SÅ gott som det är eller använd
 istället för jordnötsmör i sås/bakverk.
 
 
Grönkålssoppa - grönkål är en supergrönsak - dessutom god!
 
 
Gratinerad getost med päron - härlig förrätt eller som sallad.
 
 
 
Stoppar här nu - hade nog kunna hållit på länge till.
Finns så mycket god mat ..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Härliga bilder och många smarriga recept!

2013-01-06 @ 14:56:06
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vilket härligt år! Och mumsig mat. :-)
Hoppas 2013 blir lika bra.

2013-01-06 @ 15:27:44
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Åh vilket härligt år! Hoppas detta år blir minst lika bra och att du får komma lika nära robbie på konserten ;)

2013-01-06 @ 17:02:08
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Karro

Förutom starten på året, ser resten ut att ha varit heeelt fantastiskt. Jätte kul att du var i Linköping och tränade!
Kram

2013-01-06 @ 18:12:40
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Catharina

Vilket härligt år med härliga resor och god mat! Skönt också att du hittat DIN väg när det gäller maten. Jag håller tummarna för att du kommer så där nära Robbie Williams! ;)

Kram C <3<3<3

2013-01-06 @ 18:37:55
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: milla

Vilket år :)
Åh vilka recept de ska jag kolla lite mer på :)

2013-01-06 @ 20:04:32
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilket härligt år och fina bilder. Tänk att jag har äran att följa dig, gillar din blogg jättemycket! Kramar

Svar: Tack söta du! De orden värmer ska du veta!! Kram :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-06 @ 23:45:37
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Linda

Vad mycket härliga recept, precis vad jag är på jakt efter nu. Tack!

Svar: Hoppas du hittar något gott!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-07 @ 10:36:55
URL: http://edwardochjag.wordpress.com
Postat av: Lana

Wow! Vilket år! Så mycket har ni gjort!
Och så många härliga recept! :)
Härligt att hitta sin egen ballance i maten!
Ha en toppen måndag!
kram kram
//Lana

2013-01-07 @ 13:17:46
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Mårtenssons kök

Vilket härligt år, så många resor du har varit iväg på, blir ju lite avis:) Och sen all god mat, inte dumt alls!

2013-01-08 @ 17:59:05
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Fröken L

Wohooo.. Här har du lyckats med BÄSTA inlägget, fasiken så bra.. Inspiration till tusne och en massa goda maträtter, TACK !!!

Javisst går det bra bara men bestämmer sig, haha... Har velat lite hit och dit nu ett par månader med maten, men nu känner jag mig supertaggad.. har dessutom hittat peaklife.se kettlebell gym här i stan som jag och en kompis ska testa så fort mina 14 dagar med endast pw gått..:)

kraaam

Svar: Tack själv du! Kul det låter med KB-gym !! På mitt gym finns ingen kb-tränings-klass. Men finns 2 st KB, men samma som jag har hemma. Kul att att köra som grupp dock, testade en gång på annat gym!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-08 @ 20:22:36
URL: http://liteomalltihop.blogg.se
Postat av: Viktkamp

Vilket härligt hår och så mycket god mat!!!! =)

2013-01-08 @ 21:03:37
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Viktkamp

inte hår.. år ;)

Svar: Haha .. förstod det!! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-08 @ 21:03:49
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Sanna

Vilket bra sammanställning! Fröknäcket får jag nog testa också då eftersom det går hem hos alla :)

Svar: Ja gör det !! Lätt att göra är det med .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-10 @ 18:48:33
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag testade knäcket förra veckan. Jättegott!!!

Svar: Ja visst är det gott! Och lätt att göra .. me like! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-01-22 @ 10:23:37
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0